SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Градоначелнику Ђиласу, дивљаци поновљени захтев за увођење законитости и реда

  Градоначелнику Београда                                                              Бр. 233-12/11  Београд  04.11.2011.                                                                                                               
Драгану Ђиласу

 

Предмет: Захтеви СИТАБ-а за поштовање и примену закона 3

Поштовани Градоначелниче,

Нисмо добили Ваш одговор на допис СИТАБ-а  Бр. 233-11/11  од  28.6.2011. , па га овом приликом и понављамо и захтевамо одговоре:                                                                                                              

        Незадовољни одговорима  Секретаријата за инспекцијске послове под бр.Х-01 бр.031-142-10 од 26.05.2011 и одговором  Х-01 бр.07-607/2 од 15.06.2011 и  (не)радом инспекцијских органа Градске управе и  Секретаријата за инспекцијске послове на сузбија незаконитог превоза јер се не примењују закон у сузбијању незаконитог такси превоза у Београду,понављамо захтев:       

           Из свих законских разлога  захтевамо доследну  примену Закона о изменама о допунама Закона о превозу у друмском саобраћају који је ступио на снагу 17. мaја ове године , по коме се против  лица  која обављају такси делатност на територији града Београда без дозволе надлежног органа локалне самоуправе, тј.такси дозволе Града Београда, примењује:

„Član 53.
„Novčanom kaznom od 80.000 do 150.000 dinara ili kaznom zatvora do 30 dana kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1) je na krovu vozila kojim se obavlja prevoz putnika ili stvari u drumskom saobraćaju, osim putničkog automobila kojim se obavlja auto-taksi prevoz putnika i vozila kojima se obavlja osposobljavanje kandidata za vozače, stavljeno poslovno ime, odnosno firma ili drugi natpis (član 5. stav 4);
2) se u vozilu kojim se obavlja prevoz putnika, odnosno lica, osim u putničkom automobilu kojim se obavlja auto-taksi prevoz, nalazi taksimetar (član 5. stav 5);
3) obavlja vanlinijski prevoz putnika, osim auto-taksi prevoza putnika, ili javni prevoz stvari, a nije registrovan za obavljanje te vrste prevoza ili ako ne ispunjava uslove utvrđene ovim zakonom u pogledu opremljenosti (član 6. stav 1);
4) obavlja delatnost linijskog prevoza putnika suprotno odredbi člana 6. stav 2. ovog zakona;
5) obavlja prevoz za sopstvene potrebe a ne ispunjava uslove utvrđene ovim zakonom u pogledu opremljenosti, osim za putničke automobile (član 6. stav 3);
6) obavlja auto-taksi prevoz, a nije registrovan u Registru privrednih subjekata za obavljanje auto-taksi delatnosti ili nema odobrenje nadležnog organa lokalne samouprave za obavljanje auto-taksi prevoza (član 6a stav 1);
7) obavlja auto-taksi prevoz putnika suprotno odredbama o bližim uslovima za obavljanje auto-taksi prevoza putnika koje propisuje opština, grad i grad Beograd (član 36. stav 1.).
Za prekršaj iz stava 1. tačka 6) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera oduzimanja predmeta - vozila koje je upotrebljeno za izvršenje prekršaja.
Za prekršaj iz stava 1. tačke 7) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti u čijem vršenju je učinjen prekršaj."

                     Обзиром да се ова законска одредба мора применити на лица која обављају такси делатност на територији Београда са такси дозволама општине  Ковачице, Алибунара,Сечња, и сл., које немају надлежност да на територији града Београда издају такси дозволе за обављање такси превоза у Београду, захтевамо да се примени закон и изрекне заштитна мера одузимања предмета-возила које је употребљено за извршење прекршаја.
         Понављамо, општине Алибунар, Сечањ, Ковачица немају надлежност на територији Града Београда нити су надлежни органи локалне самоуправе који издају дозволе за обављање  ауто-такси превоза, што значи да такси-дозволе  тих општина не важе на територији Града Београда. Лица која поседују те дозволе незаконито обављају такси делатност у Граду Београду, што подразумева примену члана 53. закона и изрицање заштитне мере одузимања предмета-возила које је употребљено за извршење прекршаја.
                  Питање надлежности је јасно у свим доменима надлежности локалне самоуправе ,почев од грађевинске дозволе, дозволе за пекарске радње, лимарске и сл, јер такве дозволе из Ковачице, не важе у Београду. Тим више чуди незаинтересованост инспекције да доследно примени закон.

             Поновљени део дописа који  послали више је него јасан, и указује да одговор инспекције није у складу са захтевом СИТАБ-а .Тим пре, одговор који сте нам послали где уопште не помињете горе поменути 53.члан по коме се мора  одузети возило лицу које обавља такси превоз у Београду без такси дозволе надлежног органа Београда, указује да инспекција или не чита дописе СИТАБ-а или одговора произвољно. Ваше тумачење да то нису „дивљи“ превозници, већ лица регистрована у АПР-у, доказује вашу неспремност да се проблем нерегуларних таксиста у Београду и реши. Умањујући њихов број и називајући их лицима која су ипак регистрована у АПР-у  не умањује њихову законску одговорност, јер поступају супротно одредбама закона и члану 53. Накарадна примена закона и привремено одузимање возила (по ком члану се привремено одузима возило?), штети такси-предузетницима и доказује неодговорност, неспремност  и  неспособност инспекције да се реши питање незаконитог такси  превоза у Београду.
            У најмању руку је некоректно наводити да у Београду има само 300 нерегуларних таксиста када је и један превише и када их у Београду има од 2.-3.000,  или Инспекција ту не убраја лица са такси дозволама из околине Београда. Уводи се термин нелегални такси предузетник, и објашњава се да су дозволе са других општина, а члан 53. закона се не примењује?
           Помињу се  подаци из 2009, 2010..Шта је са подацима након усвајања закона, колико је  возила након усвајања закона одузето, а ако се и одузимају, одузимају се привремено?
       Да подсетимо, LOW COST такси који Инспекција помиње у својим одговорима   је угашен тек након пријаве СИТАБ-а и након одговора Републичке инспекције. Власник није ни кажњен (иначе је диспечер, АЛО такси), већ је чак постављен у радну групу за праћење и унапређење такси превоза на  уз вашу сагласност!?

                     Због свега наведеног, постављамо Вам следеће питање:
1. Зашто инспекција не спроводи закон и не поступа у складу са својим овлашћењима?
2. Хоћете ли Ви предузети одговарајуће мере да се овај проблем реши?
3. Хоћете ли предузети мере против одговорних лица?

               Од  Вас као Градоначелника Београда очекујемо да станете у заштиту законитости и предузмете одговарајуће мере како би се Закон поштовао и применио. 

Очекујемо хитност у решавању наших захтева и писани одговор у законском року.

 

                                                                                                                                                              за СИТАБ
                                                                               Члан Управног одбора
      Милан Васиљевић
Моб:060/880-1150

    
_______________________