SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Флајер број 15.јун 2012

 
Флајер број 15.јун 2012
Такси –предузетници Београда,
          СИТАБ су основали такси-предузетници Београда, како би сами своје интересе заступали, не верујући да их диспечери могу искрено заступати (сукоб интереса, нису такси предузетници и не живе од рада на улици већ се богате на сменама)Независност (Синдикат запослених такси возача) и представници удружења (ништа нису урадили добро до сада по ономе како су нас заступали).СИТАБ је основан, и почело да се решавају и постављају многа питања, без политике и пре свега питања која се тичу такси предузетника. Размислите о следећем чињеницама:
   СИТАБ постоји од  августа 2009.год, и има 1.700 чланова, самостално заступа интересе такси-предузетника  без било какве  помоћи удружења или утицаја  диспечера.
За три године,исписали смо око 750 дописа Граду и Републици који су сви истакнути на нашем сајту www.sitab.rs  не кријемо их од никога, можете и  треба да их прочитате.
Иницирали смо и учествовали  у организовању штрајка из  децембра 2009.год Након тога,организовали смо самостално  3 протеста , а нико од удружења нити од диспечера није подржао протест ни захтеве за укидање попуста, склањање дивљаке итд. Зашто?
 Иницирали смо измену Закона, били чланови државне комисије за израду закона са три представника у радној групи за израду Закона, и укинули попуст и створили услове да се кажњавају дивљаци и диспечери који су им некажњено давали табле. Знамо како се то ради,плаћали смо правну помоћ, зато смо успели.Ко тебе заступа и шта је урадио до сада?
    Независност, кога представља и како?Добили смо више пута решење од Министарства за рад и социјална питања, који кажу да Синдикат не може да представља такси-предузетнике већ само такси возаче, а имамо и последње мишљење у којима се каже да Независност није репрезентативан синдикат. Ко финансира Независност, чије интересе они заступају?Хоће ли да нас претворе и запосле као такси возаче, када останемо без дозвола?
Па знате ли да захваљујући Независности која говори да смо ми такси возачи, у Републици су мислили да смо ми запослени код диспечера (власника такси фирми)? Једва смо их убедили изводом из АПР-а да у Београду има само 56 возача, а преко 7.000 такси-предузетника?Након оснивања СИТАБ-а,донешен је нови Закон,укинут је попуст,све за 3 године.Запитајте се како је то могуће, и како су вас до сада заступали?
Данас је слика међу  таксистима и у граду следећа:
• Дужни смо због попуста, испуњавање норме еуро три и лоше заштите и представљања интереса такси-предузетника.Ко је то дозволио?
• Говоре да је попуст укинут захваљујући  власницима-диспечерима. Ко то говори и у чије име лаже?Прочитајте Дописе на нашем сајту, све ту пише како је попуст укинут.
• Плаше се шта ће бити са порезом, а ко их заступа ИСКРЕНО по том питању?
• Цена таксија је од времена када је гориво било 76 динара а еуро 79 динара. Колике су данас цене, знате и сами, најбоље када одемо да сипамо гориво, па погледамо колико нам остане у новчанику.
• Потписали сте диспечерима да вас заступају када сте потписивали Уговор о пословно техничкој сарадњи. Како нас заступају , знате ли, јесте ли прочитали  или им верујете на реч? Како су укидали попуст док се СИТАБ није појавио, и данас би имали попусте иако возимо џабе (лож уље не помаже више).
• Посла има мање због кризе али и због мини бусева којих је све више, Инспекција пише по 30-так пријава месечно, и кажу да у Београду има само 35 дивљака?
Шта даље?
Уколико желимо да такси-предузетништво преживи и не изгубимо свој посао, да можемо да од свог рада издржавамо своје породице, морамо  да систем и радно окружење окренемо у своју корист, да смањимо трошкове,склонимо незаконит превоз и осигурамо свој посао. Да би то урадили, морамо да имамо план којим ћемо то урадити, е ево и како:
Од града тражити:
1. Формирање нове радне групе, са законским и легитимним представницима такси-предузетника, без диспечера који штите свој интерес и синдиката који заступа такси возаче
2. Смену Секретара Инспекције и Дејана Малог због лоших резултата рада
3. Одузимање возила и свакодневну контрола дивљака,а не три пута месечно
4. Смањење казни за такси-предузетнике којима нас глоби комунална полиција и град
5. Питати где завршава пола милиона еура које нем узимају за естетски преглед?
Од ресорних Министарстава:
1. Признавање возила за основно средство рада
2. Рефакцију акциза (повраћај) за 300 литара горива на месечном нивоу
3. Лиценцирање такси-предузетника (лиценце издаје република а не град,1 лиценаца=1 такси-предузетник )лиценце које можемо да продамо када одустајемо од таксирања.
       Општи услов за све ове ставке у Министарству Инфраструктуре  су нам рекли да мора бити регулисан порез, да се не лажемо. До сада су нас увек одбијали за те ставке са изговором да ми не плаћамо порез, па не можемо да добијемо ништа. Напомињемо да у Београду 35-45% такси-предузетника је платило порез или дугује до 300.000 динара.
        ПИТАЊЕ ПОРЕЗА:Питање пореза долази за све који дугују. Чујемо предлоге, да нам отпишу дуг, да се не плати здравствено, да се отпишу камате, да се ради репрограм. Шта је од свега тога реално?Да пробамо:
• Влада је донела одлуку, ко плати главницу дуга, отписује се камата.
• Здравствено можете да активирате, плаћањем једне уплате здравственог, и оверава се књижица на три месеца, након три месеца доноси се доказ о уплати здравственог, и опет се продужава још на три месеца и тако редом.
• Ко тражи отпис дуга, шта ће бити са људима који су платили порез, хоће ли се њима вратити паре?Мислите ли заиста да је могуће да Држава опрости дуг?
• Репрограм:Који репрограм данас можемо да испоштујемо?Да ли тражити да се отпише камата, кренути са плаћањем пореза, а дуг поделити на 60 рата?Уз лиценце,рефакцију акциза,можда је ово могуће да би се спасили дужници?
НЕШТО МОРА ДА СЕ УРАДИ, ИЛИ ЋЕ ВЕЋИНА ПОСТАТИ ВОЗАЧИ СА ПЛАТОМ ОД 15-20.000 ДИНАРА, И ТИМЕ УГАСИТИ ТАКСИ ПРЕДУЗЕТНИШТВО!Лако може да се деси....
       Шта год да тражимо, решење мора бити реално и такво да ми можемо да решимо плаћање пореза на одржив начин. Плаћањем пореза имамо и право да тражимо од Државе посебна услове, као што су лиценце, јефтиније гориво и увоз аутомобила!
ПОНАВЉАМО, СИТАБ ИНСИСТИРА НА ДУГОРОЧНОМ РЕШЕЊУ КОЈИМ СЕ МОРА НАЋИ ИЗЛАЗ ИЗ СИТУАЦИЈЕ У КОЈОЈ СЕ ТАКСИ-ПРЕДУЗЕТНИШТВО САДА НАЛАЗИ.
            Шта је решење којим реално може да се такси-предузетник спаси, јер садашњи систем одговара само и искључиво диспечерима које не погађа ни гориво, ни порез...?
 Такси-предузетници пре свега морају да се уједине око свог интереса, да знају шта хоће и да размисле о томе ко их и како заступа. Погледајте свачије резултате рада, не слушајте трачеве по станицама. Нисте ваљда и даље наивни или волите да верујете у лажи?
 Ово што читате сада, то је сурова реалност. Лоше нам је јер нисте преузели активну улогу да унапредите и сачувате свој посао, да коначно добијемо лиценце, гориво без акциза и возило основно средство рада ,НЕМОЈТЕ да уместо нас запошљавају ТАКСИ ВОЗАЧЕ!!! 
       СИТАБ ради, сваки рад кошта, чланарина је 1.000 дин годишње, правна помоћ нам је неопходна и кошта, ваше активно учешће је такође неопходно, доласци на састанке, , када вас позовемо на протест дођите да виде да смо незадовољни, не слушајте диспечере који вам бране да тражите своја права и браните свој интерес, та два-три сата вас неће спасити, или је надница преча од заједничког интереса?Вреди ли се борити, или одустати и сигурно пропасти?Ако дајете диспечерима месечно по 7-8.000 динара и они се богате, а не можете да издвојите 1.000 динара годишње за СИТАБ који једини штити интересе такси-предузетника,не видимо више сврху нашег рада и борбе, СИТАБ ће се угасити, а са њим и такси предузетништво. Дођите да разговарамо.
Састанци су понедељком, Мурска 14, у 20 сати. моб.063/853-54-64