SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

флајер бр.8 септембар 2010

СИТАБ-Струковно удружење такси-предузетника                                       флајер  бр.8 септембар  2010
                         ТАКСИ-ПРЕДУЗЕТНИЦИ  Београдa
До сада си чуо за СИТАБ, па да ти поновимо оквир за који залажемо:
1. Да такси-предузетници добију лиценце које могу да уступе или продају
2. За економску цену такси превоза , без права на дампинг попустима, како би могли да радимо и зарадимо,да живимо од свог посла,одржавамо аута и плаћамо порез.Израчунај сам колико те кошта попуст
3. Одређен-лимитиран број такси-предузетника, да се направи јавна листа чекања и издатих дозвола
4.Да такси-предузетници имају право заступања и да дају предлоге у државним органима по питању Закона, одлука и прописа који се тичу такси предузетника, а не да диспечери одлучују о ценама, попустима..
5.Склањање дивљака са улица, јаван рад инспекције и доступни извештаји о њиховом раду.
6.Тражимо да такси-предузетници буду део комуналне делатности чиме би решили питање спречавања нових дозвола и укинули попуст. Такође, ако би град одредио цену испод економске, морао би да нас дотира за разлику, омогући гориво по повлашћеној цени например, резервне делове без ПДВ-а...
7.Тражимо да град издаје јединствену кровну ознаку која  има статус службене легитимације или јавне исправе за обављање такси делатности, што би био први услов за добијање лиценце, чиме би се склонили дивљаци са улице, омогућила контрола таксиста у Београду,спречило продају и издавање кровних ознака дивљацима, као и законско санкционисање истицања кровне ознаке лицима са дозволама Ковачице и сл...
ОДГОВАРАЈУ ЛИ И ТЕБИ СИТАБ-ови ЗАХТЕВИ, и да ли ће ти бити боље ако се усвоје?
Да ти поновимо само неке од ствари које смо урадили  до сада,јер не може баш све да се напише :

1. Обуставили усвајање катастрофалног предлога  Закона из 2009, веома лошег за такси-предузетнике
2. Покренуо давање попуста на гориво, први је увео 6 дин по литри. Попуст је било битно покренути.....
3. Покренуо питање укидања попуста, и он би био укинут  у изменамa Закона,да je прихваћен наш предлог о кажњавању фирми који рекламирају попуст. Пробаћемо у Закону,за сада биће најнижа цена превоза.
4. Учествовао у штрајку, и први пут смо добили орочене захтеве, и покренули израду Закона о таксију
5. Диспечери нас избацили из њихове радне групе. Велики успех за нас, радимо без њиховог утицаја.
6. Покренуо питање укидања акциза на гориво за такси-предузетнике, 300 л месечно. Радимо и даље на томе, иако је Независност рекла да разумеју стање у држави и да треба одустати од тога.
7. По пријави СИТАБ-а Low cost такси је укинут. Да ми нисмо поднели пријаву, он би и даље радио.
8. Једини дао конкретне предлоге за израду Закона о такси превозу који иду у корист такси-предузетника
9. Дао предлоге као основу за такси комуналну делатност. Такси је ушао  у нацрт Закона о комуналној делатности, и ми желимо да се зна наш став по којим принципима можемо у комуналну делатност, не да неко донесе решење које нам не одговара, па да после буде касно. Бавимо се узроцима, а не последицама.
10. Покренули смо питање гашења синдиката такси-возача Независност,због лошег заступања интереса такси-предузетника, зато јер заступају диспечере и бране њихове интересе. Такође,Синдикат не може да заступа такси-предузетнике већ такси-возаче,тј. лица која имају статус запосленог. Нас су лоше заступали, већ 12 година, а сада гледамо и слушамо како брину о интересу диспечера, а за такси–предузетнике...
11.У Крагујевцу је основан СИТАК,у Смедереву СИТАС  који подржавају  СИТАБ у нашим напорима да заштитимо свој посао. Очекујемо да и осталим градовима почне оснивање Струковних удружења такси предузетника, како би заједно успели да се одбранимо од приватизације таксија .
12.Поднели смо захтев да сви са првом лукс категоријом возила могу да раде на Аеродрому, у складу са Законом и  Одлуком о ауто такси превозу,а не да се селекција врши по приватном избору, јер  ЈАТ није приватно власништво, да уђемо у Радну групу у граду као легитимни представници такси-предузетника
13.За годину дана, написали преко 45 дописа, предлога и захтева који су послати на преко 75 адреса државних органа, министрима,МУП-у, локалној и државној управи. Сваког понедељка одржавамо састанке..
ЗНАШ ЛИ ШТА СУ УРАДИЛИ ДРУГИ КОЈИ НАВОДНО ЗАСТУПАЈУ ИНТЕРЕСЕ ТАКСИ-ПРЕДУЗЕТНИКА?
 Независност се противи да такси-предузетници буду део комуналне делатности, А ИСТО ТО ЈЕ ТРАЖИЛА ЗА ДИСПЕЧЕРСКЕ ЦЕНТРЕ?Зашто? На тај начин би град могао да распише конкурс за обављање послова диспечерског центра и повери рад једном приватнику, да нам наплаћује чланарине колико хоће!Одустали од  захтева за укидања акциза за гориво (на ТВ, њихов представник) , јер је држава у тешкој ситуацији (ми смо у одлично, лепо нам је).Ми тражимо да само такси-предузетници обављају такси превоз, представници диспечера се убише да нам објасне да то није по Закону, Уставу, да возачи морају да постоје!?
 
  Противе се да град издаје кровне ознаке које има статус службене легитимације или јавне исправе за обављање такси делатности како би сигурно склонили дивљаке,јер диспечери неће то. Мисле да ће инспекција да склони дивљаке, захваљујући закону. ПИТАМО ТЕ:Када те је инспектор зауставио и колико често, и јеси ли задовољан њиховим радом. Знаш ли ти да разликујеш дивљака од регуларног таксисте?
Јединственој кровној ознаци коју издаје град противе се и дивљаци, јер би на тај начин њихов рад постао јаван и лако контролисан и кажњаван, противе се они који продају кровне ознаке дивљацима, противе се они који издају кровне ознаке таксистима са околних општина, али и колеге из појединих такси асоцијација јер је њихова фирма не краде, а он  даје великодушан попуст на позив од 20,30 % крадући од самога себе (сетили се диспечери да са 30% угасе дивљаке, а ми плаћамо попуст, а ви већ заборавили, зар не, нема ни месец дана од тада) , јер би од попуста могао да плати рату за кола и порез(зар не треба сви таксисти да буду поштени?).  Питамо га како да склонимо дивљаке, не зна,али инспекција ће то да реши..Па решава, а њих све више!Чули и диспечера како хвали рад инспекције, његове зато не контролишу!
Важећа Одлука о ауто-такси превозу из 2005.год. прописује јединствену кровну ознаку, а град то није још урадио. Вероватно им је лакше овако, овај хаос им је оправдање за њихов нерад по питању дивљака. Када би град издавао кровне ознаке, не би више било изговора, Ковачице нема, ко је украде у затвор, диспечери који су је до сада издавали не могу више да је издају, они који их продају не могу више да је продају. Крај!
  Лако је критиковати, што већина од вас  и ради. Критикујете диспечера што хоће да се обогати на фискалним касама( па и сада се богати на чланаринама), фискалне је тражио од Министарства финансија  наш дугогодишњи представник из удружења, што нас представљају без легитимитета, упропаштавају   нас попустима и дивљацима а ви дајете попусте и радите са дивљацима у истој фирми..Запитамо се,па желиш ли ти да се ова агонија реши?Сваки дан дуже, ми све више губимо време које немамо!А они по своме!
Укинемо low cost taxi, геније из Беотаксија каже и без СИТАБ-а би се угасили, инспекција ваљда. Када му кажеш да смо ми писали пријаву, да је тек на пријаву СИТАБ-а инспекција реаговала  иако је пре тога тврдила да није њихова надлежност, он мудро ћути, па ваљда он најбоље зна. Лако је бити паметан.
    Захваљујући овим флајерима, не можете да кажете да не знате шта се дешава. Раде се и нове Одлуке о ауто такси превозу. Град је брже-боље кренуо да мења одлуку да не мора да издаје кровне ознаке, коју ми нећемо подржати. Постоје и предлози да се укине јединствена боја, и да се укине Еуро 3, али да се старост ограничи на ауто стар до 15 година који има климу. Преварили нас да испунимо норму, па сад чули шта тражи СИТАБ. Бар неће више да се штрајкови завршавају са одложили смо вам еуро 3, будите  срећни!!!
   Немамо подршку диспечера ни удружења, а кажу да исто траже за такси-предузетнике што и СИТАБ.
Треба ли да те подсетимо да су до сада они преговарали , почев од диспечера који има највише дивљака, па до оних који нас килаво представљају већ 12 година не радећи ништа. Дежурни кривац им је Александар Бјелић,са којим не причају јер је лоше заступао!А он их на једном састанку  подсети да су све одлуке заједно доносили, и уз њихову сагласност он их предао!Крив је што им је веровао и подржавао, а они га продали.
Не треба ни сада да се бави представљањем такси-предузетника, ни он ни они које је слушао и заступао.
Исти се сада сетили да оснивају удружења такси-предузетника, уније послодаваца да би били и даље питани, како би могли да завршавају своје послове о нашем трошку, научили тако па им се осладило...
    Размисли колико се ствари десило у задњих годину дана, од када је СИТАБ настао? Да ли је ико више урадио за такси-предузетника од СИТАБ-а, да ли вас је ико информисао за шта се залаже, и шта преговара у ваше име? Шта су урадили док се ми нисмо појавили, сем што су се обогатили док ми дајемо попусте.
 Ми смо струковно удружење такси-предузетника, нисмо купљени титулама контролора и слично, па не плаћамо смене, нису нам рођаке запослили у центру,нисмо другари са диспечерима, па им не дугујемо ништа. Хоћемо да сачувамо и побољшамо свој посао, да можемо да зарадимо, да имамо времена за породице, пријатеље, да радимо 8 сати као сав нормалан свет.Треба ли то и теби?
Да нам не одмажу, већ би све било завршено, било би боље такси-предузетницима, али не одустајемо!
   У наредна 3 месеца се решава питање такси службе и твог посла, јер се ради нови Закон о такси превозу. Ако хоћеш да се боримо за лиценцу, укидање попуста,лимитирање броја таксиста и спречавање издавања дозвола, склањање дивљака, да се питања која се не решавају коначно реше у корист такси-предузетника,
покрени се,избори се за свој интерес, јер сада се решава такси делатност. Дођи и уради нешто  за себе подржи предлоге, учлани се у СИТАБ, како би добили лиценце и почели да живимо нормално. Састанци су понедељком, у 20 часова ул. Мурска 14,  СИТАБ-а моб:063/853-5464  mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.  WWW.SITAB.RS