Протестна вожња
Струковно удружење такси-предузетника СИТАБ поново самостално организује:
ПРОТЕСТНУ ВОЖЊУ- За увођење законитости и реда у такси превоз
Протестна вожња ће се одржати 31. јануара 2011. године Окупљање такси предузетника је у улици Аугустина Нета – окретница, са почетком у 11,00 часова са завршетком протестне вожње у 15час.Рута кретања протесне колоне је улицама:- Аугустина Нета, Јурија Гагарина, Омладинских Бригада, Михајла Пупина, Бранков мост, Призренска, Краља Милана, круг Славије, Краља Милана,Трг Николе Пашића .Oкупљање на Платоу Скупштине града Београда и у жутим тракама у Ул. Краља Милана
Без сирена, претицања, у колони, уз асистенцију редарске службе,без блокада раскрсница
Захтеви ПРОТЕСТ-а 31.01.2011 године.
Република:Усвајање измена и допуна Закона по хитном поступку до краја фебруара по СИТАБ-овим предлозима,лиценце,гориво без акциза,укидање ТХ таблица јер возило није основно средство рада.
Град:Нова радна група,лиценце(прави начин заштите),укидање попуста,кровна ознака јавна исправа,одређивање броја потребних и листа чекања за нове таксисте,израда довољног броја такси станица, свакодневни рад на сузбијању „дивљака“ а не 5 дана месечно (само 32 возила одузето а 73 у поступку од 2006-те),кровна ознака јавна исправа за такси делатност. Све је то основа за боље сутра.
Овај протест ће се организовати без кровних ознака, јер су диспечери Пинк, Алфа и Таксибела бранили учешће са њиховим кровним ознакама, јер не подржавају протест. Не можемо да носимо њихове фирме, не можемо да протествујемо, не смемо да тражимо укидање попуста и лиценцирање такси-предузетника.Њима то не треба. Град је Решењем2008-е њима нелегитимно дао за право да одлучују о такси-предузетницима. У најави попуст 30 %,њих не кошта као ни до сада. Готово је са тиме.
До сада су нас заступали они,њихови гласноговорници БАП-Камионџије и Независност(НЕЗАКОНИТО ЗАСТУПАЈУ ПРЕДУЗЕТНИКЕ), који неће укидање акциза на гориво јер је тешко држави (диспечери набављају гориво), свиђају им се таблице иако нам возило није основно средство рада већ приватно возило (издају се и дивљацима јер су у АПР-у, проверите и јавите , БОЈКОТ),не одговара диспечерима да град издаје кровне јер они неће моћи дивљацима,неће јединствену кровну ознаку коју издаје Град и која има статус јавне исправе чиме би се сигурно склонили дивљаци, а пише у СЛ-исту :
Gradonačelnik grada Beograda 13. novembra 2006. godine,na osnovu člana 45. stav 3. Odluke o auto taksi prevozu(„Službeni list grada Beograda”, broj 29/05) i člana 48.tačka 8. Statuta grada Beograda („Službeni list grada Beograda”,br. 14/04, 30/04 i 19/05), doneo je
REŠENJE O IZGLEDU KROVNE OZNAKE „TAXI”1. Ovim rešenjem utvrđuje se izgled krovne oznake„TAXI”, prema Projektu koji je sastavni deo ovog rešenja.2. Pravna lica i preduzetnici koji obavljaju taksi prevozsa krovnom oznakom pod sopstvenim imenom, dužni suda krovne oznake promene u skladu sa ovim rešenjem do31. decembra 2006. godine, a pravna lica i preduzetnicikoji taksi prevoz obavljaju sa krovnom oznakom pravnog licado 31. decembra 2012. godine.3. Ovo rešenje objaviti u „Službenom listu grada Beograda”.Gradonačelnik grada BeogradaBroj 3-2551/06-G, 13. novembra 2006. godineGradonačelnik Nenad Bogdanović, s. r
Сада граду не треба еуро три, иако је 90% такси-предузетника ушло у кредите због Одлука из 2005. и не може да плаћа порез. Тражимо на основу које одлуке, решења не треба еуро 3,кажу нам тако су договорили и одлучили. Ко, када, с ким?Нема написмено!?До када, шта ће бити после, какви ће услови важити за наша возила?Шта је следеће?Незванично, чекају да се упропасти возни парк такси-предузетника, па да приватници уведу такси аутомобиле и возаче јер је срамота да такси служба има мањи стандард од еуро 3,4, климу. Када се то деси, нема назад, закаснили смо....
Након претходног протеста, Градоначелник Ђилас дан после организовао састанак са представницима СИТАБ-а и Дирекције. Обећали да ће размотрити наше захтеве и формирати нову радну групу, и ништа. Немамо времена за губљење,сваки дан нас кошта, диспечери и град могу да чекају.Ми опет у протест!
Иницирали смо Измене Закона и тражимо да се хитно усвоји, јер то је основа. Радиће се нове градске Одлуке, важно је какве ће бити. Изађи на протест, бојкотујте рад диспечера за време протеста,нека
мали мишеви раде и црвене по станицама ако мисле да ће се за та три сата обогатити док други протествује! Будимо сложни, прошли протест је био почетак.Од нас зависи хоће ли успети ПРОТЕСТ 31.јануара. СИТАБ је јасан са захтевима такси-предузетника,погледајте шта се све дешава од појаве СИТАБа.ВОЖЊА ЈЕ ПРИЈАВЉЕНА,протестну колону ће обезбеђивати полиција.СИТАБ 063/853-54-64
Зашто да изађете на ПРОТЕСТ 31.01.2011.године и учланите се у СИТАБ?Прича о нама, размислите:
Колеге таксисти,
Бавим се овим послом дванаест година. Неко ће рећи мало, није се он довољно најео београдске калдрме, неко ће рећи доста, неко ће рећи ово, неко оно и све у свему на моју прву реченицу биће хиљаду различитих коментара. Мој коментар је да је управо то типично за нас. Од такси станица правимо скупштину, свако од нас продаје бескрајну памет, сви све знају, сви су адвокати, лекари, астронаути. Надвикујемо се, псујемо оне који нам креирају живот и посао, а шта се дешава? Ништа. Да ли нас неко чује? Не. Да ли се нешто мења? Не. Шта ће се десити. Ништа добро. Као што рекох, дванаест година се бавим овим послом, имам породицу, такси ми је једини извор прихода и веома сам уплашен. Верујем да је и са вама слично. Посматрам у шта сте се претворили, а и ја заједно са вама. У бедне и кукавне сенке, оседеле и погрбљене од проблема и намета који се гомилају. Сваку лошу вест коју чујете мало псујете, а онда се још више погрбите и продужите радно време за још један сат. Докле? Захвалиће вам сати. Примећујете ли да смо сви на улици по цео дан? Они који нас наводно представљају се гоје и расту док ми тонемо. Докле? Па до дна? Ти који у овом тренутку ово читаш, мислиш да ћеш се баш ти извући. Да ће неки пропасти и да ћеш лакше дисати. То је друже мој можда и највећи проблем. Поред тога што су нас економски уништили, направили су од нас и лоше људе. Свађамо се, крадемо вожње једни другима, делимо се по јебеним пластикама које носимо на крову и не можемо очима да се видимо. Не друже мој, нећеш се извући. Исти сценарио је написан за све нас и полако један по један прилазимо јами где нас чека џелат са маљем. Кад би се само мало ангажовао и распитао уместо да водиш празне аброве по станицама, увидео би какво се зло тек спрема, е онда би се стварно уплашио!!! Економско ослабљивање и толеранција дивљака на улицама је тек први корак. А ми? Ми и даље не одустајемо од идеје како смо паметни и мудри. Верујте ми да не видимо даље од свог носа. Два дана добро радимо и аутоматски све заборавимо, па опет у круг. Да ли је то интелигенција? Јесте, али интелигенција златне рибице која памти три секунде и зато може да живи и у стакленој кугли, иначе би одмах умрла. Ми смо жабе које су убачене у млаку води коју полако греју док не прокључа, а кад прокључа биће касно. Ту долазимо до онога што ја покушавам да схватим ових дванаест година. Потребно је тако мало да свако од нас појединачно уради да би ствари окренули у нашу корист. Људи, да ли сте свесни снаге коју ми још увек поседујемо? То је снага која може да уради шта год пожели у овој држави. По први пут су се таксисти који живе искључиво од волана и улице организовали, трошећи своје време и новац, покушавају да свима направе бољу атмосферу за рад. Ангажована је правна служба од бедног буџета који поседујемо, пишу се дописи министарствима и градским оцима и шта фали? Фалимо ми. Немогуће да не можете да препознате праву ствар. Знам да сте много пута преварени и да сте уморни од свега, али верујте да је јако мало потребно да би се колико толико спасила служба онаква каква јесте и каква нам одговара. Нико је верујте неће спасити осим нас самих. На протесту је било око 500-600 возила. Колона је била од крај Бранковог моста, кроз Призренску, Српских Владара, до Славије, у круг до Скупштине. Замислите да је било 3.000-4.000 возила? Од те помисли мени крену сузе на очи, а верујем и вама уколико сте имало живи. Када је колона пролазила поред такси станица где су стајале колеге и окретале и спуштале главу, осећао сам се тужно и јадно. Да ли смо и зашто је стварно постали такви. Како је могуће да су вам та три сата толико битна, када је непријатељ већ опасно близу прага. Даље нема одступнице, иза су жене и деце. Неће вам их колеге моје нико сачувати осим вас самих. Сасвим сигурно да има много неповерљивих и у праву сте, ни ја ником не верујем. Али када сам чуо да су власници неких диспечерских центара забранили такси-предузетницима да се појаве на скупу и да су притом дошли да виде колико нас је, све сумње су се распршиле. Они који нас годинама упорно гуше, увидели су да можда може да им се поквари комбинација коју брижљиво спроводе. У почетку су ћутали, пуштали по мало дезинформације по улици и мислили, знајући таксисте да ће се то само од себе распасти. Међутим, када су видели да је враг однео шалу, крећу са својим старим добро опробаним методама. Силом. Људи саберимо два и два. Треба да радимо овај посао још десет, двадесет, тридесет година, не само данас и сутра. Диспечерски центри треба да постоје и нека се боре они за своје антене и фреквенције. Нема разлога, а није логично да се боре за нас, јер ће се увек борити на погрешан начин, то јест искључиво и само за себе. Током прошлог протеста, Градоначелник је изјавио да је срамотно да тако мало таксиста протестује, док остали задовољно и са осмехом возе Београђане, те да мисли да смо бесни и из тог разлога неће да разговара са нама. Друже мој, јеси ли задовољан? Ако јеси, џабе сво ово писање, враћам се у мишју рупу и чекам да се догоди неко чудо. Ако ниси задовољан и мислиш да треба боље, дођи, потроши три сата и две литре горива. Мислим да је то минимална цена, с обзиром на улог. Није довољно да се солидаришемо и да останемо код куће. Сваки човек је део целине и веома је битан. Наравно да увек постоје ситне душе које тог дана виде прилику да зараде 1.000 динара више него обично, али ако нас је већина таквих, онда стварно треба да нас јебу и то жестоко.