SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Саопштење за јавност, Писање блица и Дејан Мали 17.12.10.

Саопштење за јавност
Поводом писања Блица, у чланку од 16.12.10: Град неће попустити пред захтевима таксиста, и наведених изјава Дејана Малог

Изјаве члана градског већа Дејана Малог поводом протестне вожње ЗА увођење законитости и реда у такси превоз имају за циљ скидање сваке одговорности градске управе за незакоње и хаос са којима се свакодневно сусрећемо.
Као одговор Дејану Малом,укратко набројаћемо чињенице и законску основу захтева СИТАБ-а.

1. Формирање нове радне групе је неопходно јер данас такси-предузетнике незаконито  заступају власници диспечерских центара и Синдикат такси возача. Власници диспечерских центара не могу да представљају такси предузетнике јер поред сукоба интереса  њих нису ни изабрали такси-предузетници. Диспечери могу да заступају диспечере пред РАТЕЛ-ом, а никако такси-предузетнике пред градом. Синдикат не може да представља такси-предузетнике, јер синдикална права могу да траже само запослена лица, док су такси-предузетници самозапослена лица и као такви могу да се удружују у удружења грађана, струковна, општа и сл. О томе је дало и своје мишљење Министарство рада и социјална питања, о чему је град и Градоначелник обавештен. Закон мора да се поштује.
2. СИТАБ је струковно удружење које окупља преко 1.400 такси-предузетника Београда. Легитимитет за заступање интереса такси предузетника је испуњеност услова репрезентативности.
3. Град мора да се бави тиме ко представља радну групу, јер радну групу својом Одлуком именује Градоначелник Београда. Погледајте садашњи састав радне групе, кога они представљају?Сигурно ниси изабрани од стране такси-предузетника, и не могу да представљају такси-предузетнике.
4. Попуст су увели власници диспечерских центара противно градским Одлукама о ауто такси-превозу, а не такси-предузетници. Прописана цена без попуста има законску основу и по Одлуци града Београда,члан 30. где се наводи да „Цена такси превоза се наплаћује у износу који покаже таксиметар“.Законска могућност за прописану цену уместо максималне цене такси превоза постоји, Дејан Мали је увео незаконите зонске прописане цене са аеродрома без наплате по таксиметру, не поштујући градску Одлуку, и сада превоз са аеродрома кошта и више него што таксиметар показује.
5. Јединствена кровна ознака је законски регулисана у Одлуци града Београда ,члан 10, став 15. Примена постојеће Одлуке би склонила  „дивљаке“ са улица, и СИТАБ ће поднети кривичну пријаву због непоштовања законитости. Јединствену кровну ознаку спречава такси лоби преко својих људи у градској управи, како би могли да издају и продају кровне ознаке„дивљацима“, без икакве законске основе и одговорности. Град нема контролу над кровним ознакама, и свако може да се бави такси превозом у Београду, што Дејан Мали може видети у пријавама инспекције. Тренутно се иза шаренила кровних ознака крију „лоши таксисти“, а поштовање Одлуке о ауто такси превозу би увела личну одговорност такси-предузетника.
6 . Фискална каса је Уредбом републике одложена док се не среди стање у такси делатности

СИТАБ је струковно удружење такси-предузетника које броје преко 1.400 такси-предузетника а не Владо Булатовић. За наводне пријаве које Дејан Мали помиње уколико и постоје, прекршајно ће одговарати. Притисак који Дејан Мали изношењем неистина и нападима на појединце, говори да је свестан личне одговорности због хаоса који су узроковани деловањем садашње радне групе којом он председава, као и да је такси лоби  очигледно довољно јак да је спречавао примену законских прописа у такси делатности.
Медијска пажња коју је први пут организована протестна вожња од стране такси-предузетника изазвала, не одговара појединцима из градске управе и власницима диспечерских центара, јер указује на низ незаконитости у такси превозу, и открива праве кривце за постојећи хаос. Постао је проблем то што тражимо увођење законитости и реда?
      Власници појединих  диспечерских центара врше притисак на такси-предузетнике и прете нам што се удружујемо за заштиту својих интереса,како би и даље несметано могли да лобирају и да се богате.
 Захтевамо увођење закона и реда у такси делатност, као и да закон буде изнад интереса лобија у такси превозу у њихових експонената у локалној самоуправи.


Удружење такси-предузетника Београда  СИТАБ,
    Управни одбор