SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Захтеви СИТАБ-а у вези доношења нове Одлуке о ауто такси-превозу 31.мај.2011

Бр. 233-11/11 Београд, 31.мај.2011.
ГРАДОНАЧЕЛНИК БЕОГРАДА
НР/Драгану Ђиласу

Предмет: Захтеви СИТАБ-а у вези доношења нове Одлуке о ауто такси-превозу

Поводом предлога Одлука који смо добили путем маил-а, примећена је неусаглашеност самог предлога Одлуке са Законом о изменама и допунама Закона о превозу у друмском саобраћају, почев од тога да се саме одлуке не баве такси-предузетником, већ само такси возачем.
Подсећамо вас на чињеницу да у Београду има скоро 7.200 такси-предузетника наспрам 49 возача, те сматрамо да доношење Одлука којима се не дефинишу права и обавезе такси-предузетника није сврсисходно.
Подсећамо да је основни захтев Струковног удружења такси-предузетника да такси превоз у Београду обављају искључиво такси-предузетници, што је и европска тенденција у свим земљама Европе.
СИТАБ као најбројније Струковно удружење такси-предузетника Београда ће учествовати у раду на изради нових Одлука као легитимни представник такси-предузетника, који треба да се посебно раде за такси-предузетнике.

Подсећамо на питања на које нам град и после више десетина дописа није одговорио:
1. Ни данас није одговорено како Синдикат може да представља и окупља такси-предузетнике, како нам је објаснио Дејан Мали. У више дописа СИТАБ је навео све законске разлоге који су свима јасни, сем Дејану Малом па захтевамо да нам се одговори на наше дописе који се тичу Независности.
2. И даље сматрамо да диспечери због израженог сукоба интереса, почев од Миодрага Миљковића који предњачи по броју нерегуларних таксиста у Ало таксију, иницијатору незаконитог удружења Low cost такси који и поред утврђене незаконитог рада удружења, може да учествује у раду радне групе за праћење и унапређење такси превоза. Кога он представља, ко га је изабрао?Да ли то значи да град тражи и заступнике лица који незаконито обављају такси превоз у Београду?
Напомињемо да ни Закон о превозу не препознаје диспечере нити се бави њима, јер диспечери ни не обављају такси превоз.


Због свега наведеног, захтевамо одмах:
1. Да се и у новим Одлукама утврди да такси превоз у Београду могу обављати само такси-предузетници што је и европска тенденција у свим земљама Европе
2. Да се из радне групе искључе Синдикат такси возача и диспечери, јер немају законски основ ни легитимитет такси-предузетника
3. Да се предлози Одлука усагласе са реалним стањем и могућностима такси-предузетника
4. Да се сузбије незаконит превоз
5. Да се утврди потребан број такси-предузетника
6. Да се Дејан Мали смени са позиције председника ране групе за праћење и унапређење такси превоза због објективне одговорност и стања у такси превозу узроковано његовим председавањем радном групом
7. Под хитно усвоји најнижа економска цена такси превоза и спречи дампинг цена такси услуга.


Струковно удружење такси-предузетника
Београда СИТАБ,
Члан упревног одбора
Владимир Илић