SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Предлози измена и допуна Одлука о ауто такси превозу за радну групу

 
Бр. 141-31/12.  Београд  22.10.2012.                                                                                                             .                                                                                                                
Градоначелнику Београда                                                             
Драгану Ђиласу
Секретару Секретаријата за саобраћај
Бојану Бовану
Дирекцији за јавни превоз
Директору Зорану Шарцу

Предлози измена и допуна Одлука о ауто такси превозу за радну групу

СИТАБ  је на састанку усвојио следеће предлоге за радну групу, како би се коначно кренуло са системским решавањем  нагомиланих проблема:

1. Дефинисати  пословник радне групе
2. Сви предлози легитимних чланова радне групе за радну групу морају бити у писаној форми
3. У Одлуке унети формулу за израчунавање цене такси превоза која ће бити једина меродавна за утврђивање цене, која мора бити саставни део Одлуке
4. Раздвојити Одлуке у три дела, један део за такси-предузетнике, други део за такси возаче и трећи за такси асоцијације.
5. Укинути ТХ таблице као непотребне јер нису донеле никакав резултат, дивљаци раде несметано без ТХ таблица. Тај део Одлуке о ТХ ознакама је незаконит, о чему је мишљење достављено  МУП-а достављено дирекцији
6. Висине новчаних казни умањити минимум пет пута, јер нису прилагођене платежним могућностима такси-предузетника
7. Извештаји инспекције морају да садрже и број члана по коме су поднете, поставити нормативе које инспекција мора да испуни по броју пријава и по броју прекршајне реализације, како би се ма прави начин могао  оценити рад инспекције
8. У  Одлуке унети члан по коме  се ствара могућност укидања сагласност за обављање такси делатности  такси асоцијацијама које опремају „дивљаке“ кровним ознакама.

         СИТАБ-ови предлози решавају узроке проблема ,  не баве се последицама. У досадашњим Одлукама нису јасно раздвојене и дефинисане обавезе такси-предузетника, такси возача као и такси асоцијација. Овакав приступ  је довео до хаоса у тумачењу права и обавеза, и до  тога да свако лица која злоупотребљавају своја права ( почев од издавања кровне ознаке) и обавезе (нерад инспекције и лоши резултати рада), траже рупе у Одлукама или изговор за своје лоше резултате рада. На тај начин, такси-предузетници који испуњавају своје обавезе нису били заштићени од несавесних асоцијација која су несметано издавале „дивљацима“ кровне ознаке, а инспекција је за свој непрофесионални и лош  рад налазила изговор у лоше дефинисаним Одлукама. Усвајањем наших јасних предлога, коначно би се кренуло у сређивање такси службе.
       Посебно је питање ко и на какав начин преставља такси –предузетнике, и постоји ли сукоб интереса да  се власници такси асоцијација баве питањима која се тичу искључиво такси предузетника. Треба укинути право да власници такси асоцијација који својим радом подстичу незаконит такси превоз, на било који начин учествују у раду радне групе. СИТАБ је и по том питању послао Дописе релевантним органима и лицима.

С поштовањем,

СИТАБ