SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Захтеви Удружења СИТАБ-а у складу са Законом о изменама и допунама Закона о превозу у друмском саобраћају

Бр. 231-11/11  Београд, 17.мај.2011.
ГРАДОНАЧЕЛНИК БЕОГРАДА
НР/Драгану Ђиласу
       
Предмет: Захтеви Удружења СИТАБ-а у складу са Законом о изменама и допунама Закона о превозу у друмском саобраћају

         У име такси-предузетника Београда, чланова струковног удружења СИТАБ и из свих законских разлога  захтевамо следеће:

            1.Формирање и увођење економске најниже цене такси превоза у граду Београду
Образложење: Укинити решење о максималној цени такси превоза и формирати економску најнижу цену такси превоза, и спречити дампинг цена такси услуга у Београду, у складу са изменама и допунама Закона о превозу у друмском саобраћају,  цит:
„Član 27.
                     Posle stava 3. dodaju se st. 4, 5 i 6, koji glase:
„Opština, grad i grad Beograd svojom odlukom uređuju posebne uslove koje treba da ispuni prevoznik, karakteristike i obeležja taksi vozila i način obavljanja taksi prevoza koji nisu definisani ovim zakonom. Opština, grad i grad Beograd svojom odlukom utvrđuju i usklađuju ekonomski najnižu cenu u okviru taksi tarife po kojoj se auto-taksi prevoz mora obavljati na njenoj teritoriji.“
        За цену утврдити реалне параметре на основу којих ће се формирати цена. Обзиром да је закон изашао у службеном гласнику 9-тог маја, Града има законску обавезу поштовања и примене закона од 17-тог маја.

              2.Појачати ангажовање инспекције на примени новог Закона о превозу у друмском саобраћају
Образложење:У складу са заштитом законитости,спречити дампинг цена такси услуга  и санкционисати диспечерске центре који рекламирају незаконити  попуст

              3.Појачати рад инспекције на сузбијању незаконитог такси превоза.
Образложење:Резултати инспекције и број пријава указују на лош рад инспекције на сузбијању незаконитог такси превоза.Обзиром да се сузбијање незаконитог превоза обавља само 5 дана у месецу, стиче се утисак да локална самоуправа неће да се бави укидањем незаконитог такси превоза

            4.Одмах почети са увођењем  јединствене кровне ознаке у складу са решењем цит;
Gradonačelnik grada Beograda 13. novembra 2006. godine,na osnovu člana 45. stav 3. Odluke o auto taksi prevozu(„Službeni list grada Beograda”, broj 29/05) i člana 48.tačka 8. Statuta grada Beograda („Službeni list grada Beograda”,br. 14/04, 30/04 i 19/05), doneo je REŠENJE O IZGLEDU KROVNE OZNAKE „TAXI”“ Ovim rešenjem utvrđuje se izgled krovne oznake„TAXI”, prema Projektu koji je sastavni deo ovog rešenja.2. Pravna lica i preduzetnici koji obavljaju taksi prevozsa krovnom oznakom pod sopstvenim imenom, dužni suda krovne oznake promene u skladu sa ovim rešenjem do31. decembra 2006. godine, a pravna lica i preduzetnicikoji taksi prevoz obavljaju sa krovnom oznakom pravnog licado 31. decembra 2012. godine.3. Ovo rešenje objaviti u „Službenom listu grada Beograda”.Gradonačelnik grada BeogradaBroj 3-2551/06-G, 13. novembra 2006. godineGradonačelnik Nenad Bogdanović, s. r
Такође, и по новом закону, уведена је јединствена кровна ознака,  цит:
”Z A K O N U O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PREVOZU U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU ,   Član 27.
Posle stava 3. dodaju se st. 4, 5 i 6, koji glase: .....
Opština, grad i grad Beograd svojom odlukom uređuju posebne uslove koje treba da ispuni prevoznik, karakteristike i obeležja taksi vozila i način obavljanja taksi prevoza koji nisu definisani ovim zakonom.
.......
Opština, grad i grad Beograd vodi registar krovnih oznaka.”
Образложење: Град треба да преузме одговорност за контролу и издавање кровних ознака,спречити досадашњу праксу диспечере да издају кровне ознаке нерегуларним превозницима чиме град не може имати евиденцију о кровним ознакама и водити регистар кровних ознака. Јединствена кровна ознака ће увести личну одговорност такси-предузетника, укинути непотребне и скупе налепнице...

               5.Утврдити репрезентативност именованих чланова у радној групи за праћење и унапређење такси превоза коју је формирао Дејан Мали .
Образложење: СИТАБ је у више дописа  навео све законске разлоге због којих диспечери и синдикат такси возача не може да представља такси-предузетнике.


             6.Започети процес увођење лиценце за такси-предузетнике за обављање такси превоза, са правилом једна лиценца=један такси-предузетник, која ће бити власништво такси-предузетника.
Образложење:Лиценце представљају једини прави корак увођења законитости и реда у такси делатност

Очекујемо хитност у решавању наших захтева и писани одговор у законском року.

                                                                                                                    ЗА СИТАБ  
                                   
Струковно удружење такси-предузетника
Београда  СИТАБ,