SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

САОПШТЕЊЕ О САСТАНКУ СИТАБ – ДЕЈАН МАЛИ


                                                                                                                               Бр. 144-28  Београд, 11.02.2011.год
САОПШТЕЊЕ О САСТАНКУ СИТАБ – ДЕЈАН МАЛИ

На основу закључка градске управе о активностима које ће се предузети поводом протеста таксиста одржаних,13.12.2010.год,  31.01.2011. и најављене протестне вожње за 14.02.2011.год, уместо најављеног састанка 08.02.2011., дана 04.02.2011. одржан је састанак представника СИТАБ-а као организатора протеста и подносиоца свих захтева за поштовање законитости рада у такси превозу и Дејана Малог, као овлашћеног представника Градоначелника и Александра Ђукића из Дирекције за јавни превоз.

Састанак је почео претњама Дејана Малог: „ да уколико СИТАБ опет изађе на протестну вожњу 14 фебруара и „блокира град“, град неће преговарати са представницима СИТАБ-а.“ Таква изјава Дејана Малог, представља став локалне самоуправе која не жели да се јавност упозна са проблемима која угрожавају егзистенцију породица такси-предузетника, као и разлог више за смену представника Градоначелника која наступа са позиције силе, игноришући дописе СИТАБ-а.
СИТАБ ниједном својом протестном вожњом није блокирао саобраћај у граду, и једини разлог зашто је дошло до организовања протестних вожњи је игнорантски став Градоначелника и локалне самоуправа на преко 30 дописа које је СИТАБ доставио.
Захтев 1:  Захтев за именовањем нове радне групе за унапређење рада такси превоза
Образложење:  Састав Радне групе, именоване решењем Градоначелника  још 2008., давно је превазиђен због промене односа унутар такси превозника у Граду – СИТАБ је документовао да има 1.600 чланова – као и законском чињеницом да Синдикат такси возача „Независност“ не може да окупља и заступа такси-предузетнике  Београда, јер има само чланове такси возаче у Новом Пазару, на основу којих је и документовао свој статус заступнике такси возаче (за разлику од такси-предузетника, возачи су запослена лица), због чега  он не може репрезентовати ову делатност (председник  Синдиката је приватни предузетник, регистрован у АПР по бр.55212201, што је случај и са другим члановима, због чега не могу имати својство запослених, па тиме ни бити чланови синдиката и тражити синдикална права или се бар, сходно закону, не могу рачунати код репрезентативности). СИТАБ је указао и на објективности и уважавању коју ужива у сличној радној групи Министарства инфраструктуре за израду Закона о превозу у друмском саобраћају
Став Градоначелника:  Комуникација са СИТАБ-ом не може се заснивати на сили (протест). Радна група неће се мењати, а СИТАб може бити посматрач (долазити на састанке, без права одлучивања). Предлаже спровођење демократских избора у свим такси асоцијацијама (24), за шта се нуде технички услови по месним заједницама. Тражи рок од месец  дана да предложи (изради) критерије и начин избора чланова Радне групе.
Коментар СИТАБ-а: Након 70 дописа, очигледна је неспремност Градоначелника да било шта мења у такси превозу, пре свега због обезбеђења положаја најутицајнијих диспечера.
 Захтев СИТАБ-а: Предлог бирања као за политичке партије су неозбиљни, јер је СИТАБ чланством од 1.600 такси-предузетника од 7.200 колико их има у Београду, испунио законски  услов репрезентативности удружења. Поред представника СИТАБ-а, у радној групи може се наћи искључиво представници такси-предузетника који испуњавају законске услове. Власници диспечерских центара не могу бити представници такси-предузетника, јер постоји сукоб интереса и јер се не баве такси превозом, већ пружањем услуга диспечерских центара такси-предузетницима.
Предлог СИТАБ-а са овог састанка да у ову радну групу уђе и представник Агенције за безбедност саобраћаја остао је без коментара.
Закључак: Уважити законску репрезентативност СИТАБ-а, и испитати за законску могућност легитимног представљања такси-предузетника других представника. Рок 30 дана.

Захтев 2:  Увођење прописане цене превоза (без попуста) и наплата по таксиметру
Образложење: Предлог  је заснован на обезбеђењу једнаких услова за све учеснике такси превоза, на предложеним решењима у Закону о комуналним делатностима, нарочито на Предлогу Закона о превозу у друмском саобраћају, као и Закону о безбедности саобраћаја, где је предвиђена најнижа економска цена превоза, за разлику од највише цене (са попустима - као рупом у пропису), коју третира Одлука о ауто такси превозу (чл.30), супротно члану 30, став 2 Одлука о ауто-такси превозу, у којој се наводи да се „наплаћује износ који покаже таксиметар“. Указано је и да сама градска управа у решењу Градоначелника о утврђивању цене такси превоза  (старт, вожња по км, чекање и посебне тарифе) не употребљава појам максималне цене, већ само (фиксне) цене. Што се обавезе наплаћивања по износу означеном на таксиметру тиче, указано је да не постоји двојно баждарење овог уређаја, ре да се наплата има вршити само по означеном износу  по члану 30, став 2 Одлука о ауто-такси превозу (странка може да одбије плаћање).
Став Градоначелника: аргументи и надања СИТАБ-а о извесности усвајања новог Закона о превозу у друмском саобраћају немају основа, јер се то неће десити скоро. Са радом таксиста на Аеродрому има великих проблема и са уведеним ваучерима,
Мишљење СИТАБ-а: Очигледна је тежња актуелне градске управе да такси превоз убудуће не буде под надлежношћу овог секретаријата, већ привреде, па тиме и без контролне функције. Евидентан је занемарујући ефекат већине мера на регулисању реда у такси превозу, јер нема ни мотивације ни ауторитета надлежних органа. О обавезама поступања (наплата по таксиметру) – ни речи. Ваучери такође представљају незаконит акт , јер се вожња наплаћује супротно члану 30, став 2 Одлука о ауто-такси превозу

Захтев 3: Јединствена кровна ознака
Образложење: искључиво поштовање примене решења Градоначелника о изгледу кровне ознаке (РЕШЕЊЕ од  13.11.2006., и чл. 13 Одлуке о ауто такси превозу), којим је прописано да она садржи само следеће елементе: грб, „TAXI“ и рег.број који издаје градски орган, као и чињеница да је то истакнуто у јавној расправи о новом Закону о превозу у друмском саобраћају, те се и очекује и примена решења;
         Gradonačelnik grada Beograda 13. novembra 2006. godine,na osnovu člana 45. stav 3. Odluke o auto taksi prevozu(„Službeni list grada Beograda”, broj 29/05) i člana 48.tačka 8. Statuta grada Beograda („Službeni list grada Beograda”,br. 14/04, 30/04 i 19/05), doneo je
REŠENJE O IZGLEDU KROVNE OZNAKE „TAXI”1. Ovim rešenjem utvrđuje se izgled krovne oznake„TAXI”, prema Projektu koji je sastavni deo ovog rešenja.2. Pravna lica i preduzetnici koji obavljaju taksi prevozsa krovnom oznakom pod sopstvenim imenom, dužni suda krovne oznake promene u skladu sa ovim rešenjem do31. decembra 2006. godine, a pravna lica i preduzetnicikoji taksi prevoz obavljaju sa krovnom oznakom pravnog licado 31. decembra 2012. godine.3. Ovo rešenje objaviti u „Službenom listu grada Beograda”.Gradonačelnik grada BeogradaBroj 3-2551/06-G, 13. novembra 2006. godineGradonačelnik Nenad Bogdanović, s. r

Став Градоначелника: Треба грађанима препустити избор превозника, на основу кровне ознаке која означава превозника.
Коментар СИТАБ-а: Указује се да диспечери незаконито издају кровне ознаке нерегуларним таксистима без икакве законске одговорности, и да је хитна примена решења најбољи начин за спречавање незаконитог превоза. Избегава се обезбеђење једнаког положаја свих учесника у такси превозу, али се зато и даље обезбеђује незаконито издавање кровних ознака најутицајнијих диспечера „дивљацима“ без законске одговорности. Такође, скида се одговорност за нерад инспекције на сузбијању незаконитог превоза (2-3.000 „дивљака“ на улицама Београда), јер би примена Решења  да искључиво Град издаје кровну ознаку која има статус јавне исправе, инспекцијски органи имали пуну контролу и начин за кажњавање незаконитог  истицања кровне ознаке и незаконитог обављања такси превоза. Такође, на тај начин се уводи ред и лична одговорност такси-предузетника, јер би сваки такси-предузетник имао лични број на кровној ознаци
Захтев СИТАБ-а: Примена Решења  од  13.11.2006., и чл. 13 Одлуке о ауто такси превозу са роком до краја 2011 године.

Захтев 4: Свакодневни  рад на сузбијању „дивљака“,а не 5 дана месечно, са јавним извештајем и списком контролисаним такси-предузетницима  и списком поднетих прекршајних пријава
Образложење:  Регуларност у обављању значајног сегмента у градском саобраћају и безбедности грађана.
Став Градоначелника: Формално афирмативан, али и са бројним проблемима.
Коментар СИТАБ-а:  Проблеми ће остати, јер нема истинске жеље ни интереса да се нешто промени због објективне одговорности Дејана Малог за неуређено стање и хаос  у такси-превозу и лоша примена  постојећих законских прописа, Одлука и Решења

Управни одбор СИТАБ-а  је на састанку 07.02.2011.год донео одлуку о ОДЛАГАЊУ протестне вожње за 14.03.2011.год, како би се локалној самоуправи дао рок од 30 дана за формирање нове радне групе са легитимним представницима такси-предузетника, како би се коначно кренуло у увођење законитости и реда у такси-превоз Београда

Управни Одбор
Струковно  удружење такси-предузетника
СИТАБ
Тел 063/853-54-64
е-маил : Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
www.sitab.rs