Poštovani,
Apsolutna je neistina da je SITAB bio uključen u rad i sastanke grupe koje je sazivao Sekretarijat za saobraćaj, od kada njime rukovodi Radoman Kremić i ostali, čak šta više, u 2024-godini na NIJEDAN sastanak SITAB nije pozvan. Tačno je da su SITAB kao i mnogi taksi preduzetnici slali predloge svoje koji bi unapredili taksi službu Grada Beograda i uveli red u haos koji sada krasi naše radno okruženje i kojim se ukayivalo na sve anomalije, ali je i istina da o tim predlozima nije bilo JAVNE rasprave sa sekretarijatom ili bilo kojim organom vlasti, jednostavno na sastanke su pozivani predstavnik vlasnika taksi asocijacija Aleksandar Bjelić, kao i predsednik neke taksi Komore i član sindikata orgamizacija BUNT (taksi preduzetnike ne može da predstavlja Sindikat shodno Zakonu o radu). Na mnooge dopise nismo dobijali odgovor od pojedinih organa vlasti.
Ponovo naglašavamo,u odgovoru Sekretarijata naglašavaju da su jedan predlog navodno usvojili, a nigde ne govore da o svim ostalim usvojenim predlozima nije ni bilo javne rasprave niti poziva na sastanak na kome bi se o tim predlozima raspravljalo a ni odgovore nismo dobijali od svih organa kojima smo se obraćali, niti su predlozi bili upućenio SITABu na razmatranje.
Ponavljamo, njihov predlog koji su usvojili su da 10% od ukupnog broja taksi vozila pripadne vlasnicima taksi asocijacija dok o tom i ostalim predlozima koje su išli na usvajenje u Skupštinu grada Beograda SITAB nije ni na koji način bio obavešten i pitan.Na naš mail još uvek nismo dobili odgovor ko je dao takav predlog, na kojoj javnoj raspravi, a takav katastrofalan predlog je usvojen u Odluku grada Beograda.
Takav predlog nije u skladu sa Studijom o auto taksi prevozu, jer nigde struktura vlasništva taksi vozila nije predodredila da 10% vozila pripadne vlasnicima taksi asocijacija, imajući u vidu da ta vozila bi radila 24 sata dnevno jer bi imala 3 vozača, čime bi se kompletna važeća studija obesmislila u delu neophodnog broja vozila. Znači, Grad je usvojio Odlukom 10% taksi vozila za gazde, bez javne rasprave i u suprotnosti sa Studijom i Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.
Zbog svega napred navedenog i više puta ponovljenog jasno je da SITAB predlozi nisu bili na javnoj raspravi niti su bili predati na skupštinsko usvajanje, dok o usvojenim predlozima koji su sada deo Odluke o taksi prevozu nije bilo javne rasprave niti je SITAB o tim predlozima ikada bio pitan niti na bilo koji način obavešten što znači nije mogao da da svoje mišljenje i ukaže na nezakonit smisao samog predloga, smatramo da:
1. Donete odluke treba ukinuti jer su u suprotnosti sa Zakonom o pravozu putnika u drumskom saobraćaju i važećom Studijom o auto taksi prevozu
2. Ispitati da li je prekršen Zakon o državnim službenicima, jer su dati predloyi u suprotnosti sa zakonom, predati na usvajanje bez javne rasprave i u suprotnosti sa javnim interesom
3. SITAB predloge uneti u skupštinsku raspravu i dati na usvajanje, jer u u javnom interesu i vode uređenju taksi službe
Očekujemo Vaš pisani odgovor i hitno postupanje.
СИТАБ
Струковно удружење такси предузетника
Београда
Ул.Мурска 14 Београд
www.sitab.rs
–